Головна » Статті » Українська мова |
Тема уроку Речення Види речень за метою висловлювання. Окличні речення Тип уроку: засвоєння нових знань 2. Інтерактивна вправа «Світлофор». (Учні мають на партах смужку, яка з одного боку є зеленою, з іншого – червоною). Завдання: Учитель читає речення. Якщо речення має і підмет, і присудок, то сигналізуєте зеленою смужкою, а якщо лише підмет чи лише присудок, - червоною. 2. У ліс дрова не возять (Нар.творч.). 3. Зима. Холоднеча. (М.Стельмах). 4. Вітер в небі за хмарами гониться (В.Симоненко). 5. І знов круг мене люди (М.Коцюбинський). 6. Тихо строчать дощі… (Л.Костенко). 7. Вірю в пам’ять і серце людське (Б.Олійник). 8. І пахне житом молодим… (А.Малишко). II. Мотивація навчальної діяльності. Одного разу зібрала Мати Мова своїх дітей, це були речення, і запитала: - Скажіть, діти мої, яку користь людям ви приносите? - Залежно від потреби - промовили речення, що стояли справа. – Ми, наприклад, потрібні, коли людина хоче щось повідомити, розповісти. - А ми допомагаємо людині запитати про все, що її цікавить – сказали ті, що стояли по середині. - А без нас не обійтись – гукнули ті, що зліва. – Коли треба попросити про щось, а то й наказати. - Тепер я спокійна, - сказала Мати Мова. – Ви вірно служите людям. - Відгадайте, як називаються діти-речення. ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку. ІV. Засвоєння нового матеріалу.
2. Складання асоціативної схеми.
Вправа 116, с. 51
- Визначити види речень за метою висловлювання, використовуючи умовні позначки: розповідне неокличне речення – Р; розповідне окличне – Р!; питальне неокличне – П?; питальне окличне – П?!; спонукальне неокличне – С; спонукальне окличне – С! 1. Рідна мово, перше слово ти в устах моїх плекала, першу пісню колискову наді мною вознесла! (Б. Стельмах) 2.Не одцурайсь, мій сину, мови, у тебе іншої нема! ( М.Шевченко ) 3.Володіння рідною мовою – це за слуга чи обов’язок патріота? 4.А у тім просторім світі добра научайтесь, рідної своєї мови й пісні не цурайтесь! 5.Як не любити мову нашу?! 6. Мова – запорука існування народу. 7.Як парость виноградної лози, плекайте мову (М. Рильський) (1)Р!2)С!3)П4)С!5)П?!6)Р7)С 4. Творча робота. - Подані розповідні речення переробіть так, щоб вони були питальними, потім – спонукальними. 1. Слово до слова – зложиться мова. 2. Кожному народові дорога його мова. 3. Українська мова має свою особливу музикальність.
- Чи вірите ви, що… 1. За метою висловлювання речення поділяються на розповідні, питальні, спонукальні. (Вірю). 2. Речення « Зоре моя вечірняя, зійди над горою» є розповідним. (Не вірю). 3. У кінці питального речення ставиться знак оклику (Не вірю). 4. Речення, які вимовляються з підвищеною інтонацією, називаються окличними (Вірю). V. Домашнє завдання. П. 11, вправа 124 с. 53 | |||||||||||||||||
Переглядів: 3811 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |