Головна » Статті » Українська мова |
Повторення вивченого в початкових класах. Прийменник.Сполучник
Тема. Прийменник. Сполучник. Мета: повторити вивчене в початкових класах про прийменник та сполучник як службові частини мови, їх загальне значення, морфологічні ознаки; удосконалювати навички виділяти прийменники і сполучники серед інших частин мови; пояснити роль сполучників для зв’язку слів у реченні; повторити вживання розділових знаків перед сполучниками а, але; розвивати логіку, мислення, уміння узагальнювати і систематизувати; уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів. виховувати повагу до героїчного минулого України. Тип уроку: систематизація й узагальнення вивченого. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Перевірка домашнього завдання. 2. Змагання «Хто більше?» Клас ділиться на три команди (3 ряди). До дошки викликаються 3 учні, по одному від кожної команди. З кожного продиктованого речення учні виписують на дошку прислівники, всі інші – у зошити. 1) Скрізь було тихо. 2) Дихати на диво легко. 3) Весняна гроза завжди несподівана. 4) У дібровах вепри взимку риють глибоко, шукаючи жолудів. 5) Перший сніг випадає несподівано, серед ночі. 6) Співали солов’ї дужо, дзвінко, незрівнянно. 7) Навесні швидко зійшли з полів сніги (12 слів – 12 балів) ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. Для чого нам потрібно знати ці частини мови? Зрозумійте: для культури мовлення важливо правильно вживати і використовувати службові частини мови – сполучники й прийменники. А, я думаю, всі ми хочемо бути цікавими та грамотними співрозмовниками. Правда? ІІІ. Систематизація й узагальнення вивченого про прислівник. 1. Вправа «Я кмітливий». Пояснення вчителя. * Запишіть речення, надпишіть над словами, до якої частини мови ми їх відносимо. Про козаків створено безліч легенд та пісень. - Як ви визначили, що слово «про» прийменник? (Бо він стоїть при (біля) іменнику). - Як ви визначили, що слово «та» сполучник? (Бо він сполучає однорідні члени речення). 3. "Товаришуємо з підручником” * Вправа 84 (С.34) - Прочитайте речення, визначте прийменники. Яка їхня роль у реченнях? - Як розрізняти префікси й прийменники? 4. «Ми учителі» * У поданому реченні розставити, якщо необхідно, розділові знаки і пояснити їх вживання. І червоні й сині й зелені китайки замаячіли вдалині і ринули вперед у бій. - Поясніть вживання розділових знаків (Якщо І – повторюваний сполучник, то кома ставиться перед другим і наступними сполучниками. Якщо він сполучає два однорідні члени речення, кома не ставиться). 5. Проблемне питання - Перед якими сполучниками завжди ставимо кому? (Перед протиставними сполучниками А, АЛЕ). 6. "Товаришуємо з підручником” * Вправа 86 (С.35). - Перепишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. - Які зі сполучників з’єднують слова, а які – частини складного речення? 7. Лінгвістична гра - Що ви бачите перед собою? (Потяг з двома вагонами) - Потяг «Службові частини мови» везе два вагони: один має назву «Сполучник», другий – «Прийменник». Ваше завдання таке: посадити слова-пасажири (вони у нас записані на дошці) у вагони. Тобто ви повинні визначити, які з поданих слів є сполучниками, а які – прийменниками. С л о в а-п а с а ж и р и: в, на, і, під, й, а, але, над, попід, понад, зате, з-над, однак, щоб, з-за, через, бо, та. ІV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання Вправа 88 с.36-37 | |
Переглядів: 3158 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |