Персональний сайт вчителів української мови і літератури Першотравенської ЗШ № 2
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Сценарії

З Шевченком у серці
З Шевченком у серці
 Голос із-за сцени:
 1-й голос Отче наш, Тарасе всемогущий,
                Що створив нас генієм своїм,
                На моїй землі, як правда, сущий,
                Б’ющий у неправду, наче грім.
 2-й голос Ти, як небо, став широкоплечо
               Над літами, що упали в грузь;
               Віку двадцять першого предтечо,
              Я до тебе одного молюсь.
 (виходить із запаленою свічкою в той час, коли говорить голос із-за сцени, іде до бюсту, становиться навколішки і декламує)
 Українка: Свічку поставлю, свічку поставлю
                І перед образом, й перед тобою.
                І хоч у мріях народ свій заставлю
                Стати навколішки, поряд зі мною,
                І помолитись за тебе, Кобзарю,
               Щиро, - хоч раз би! - як перед Богом.
               Все ж українці ми, а не хазари. Гори ж моя свічко, гори нам ще довго!
     (Під тиху музику українка виходить, входять ведучий та ведуча)
 Ведучий: Шевченко думами своїми
                Надію в нас колись вселяв,
                Що буде наша Україна
                Цвісти серед усіх держав.
                Він бачив в мріях Батьківщину
                Багату щедрості й добра,
                Що нам палку дає надію
                Найкращий час і майбуття.
 Ведуча: У творах Шевченка гірка правда розкрита,
              Бо наша країна сльозами полита...
              Писав він про те, що в душі наболіло,
              І мріяв, щоб сонечко завжди нас гріло.
              Він прагнув відкрити нам з вами очі!
              Щоб жити щасливо так, як він пророчив!
    ( Пісня «Реве та стогне Дніпр широкий…»)
 Слово вчителя: Дорогі діти, сьогодні ми з вами будемо говорити про світоча нашого народу, великого сина України, славного Кобзаря – Тараса Григоровича Шевченка. Ми не просто вшановуємо пам'ять геніального поета, а й намагаємося відчути його невмируще слово серцем, повірити йому, бо кому ж тоді вірити як не Шевченкові, він віддав своє життя Україні, за нас із вами, за те, щоб ми були вільними, гордими людьми.        
  Учениця. Я маленька українка,
                11 років маю,
                Про Тараса Шевченка
                Вже багато знаю.
                Він дитя з-під стріхи,
                Він в подертій свиті,
                Він здобув нам славу,
                Як ніхто на світі.
                А та наша слава
               Не вмре, не загине,
               Наш Тарас Шевченко
              Слава України.
         ( Презентація)
   1 конкурс знавців біографії Т.Шевченка.
     Питання 1. Коли і де народився Шевченко? (14 березня 1814 року, село Моринці)
                  2. Ким був батько поета за соціальним статусом? (Кріпаком)
                  3. Коли і в кого почав Тарас навчатися грамоті? (У пана Енгельгарда)
                  4. Скільки братів і сестер було у Тараса Шевченка? (У нього було 2 братів і 5 сестер)
                  5. Членом якого братства був Шевченко? (Кирило-Мефодіївського)
                  6. Прізвище пана кріпаками якого були Шевченки? (Енгельгард)
                  7. Коли Тарас був викуплений із неволі? (22 квітня 1838 року)
                  8. Як називається збірка поезій Шевченка? («Кобзар» 1840р.)
                  9. У якому році помер Шевченко і де його було поховано? (10 березня 1861 року, Петербург, Смоленське кладовище)
                 10. Коли і де Тарас був перепохований? (22 травня 1861 року, Чернеча гора, поблизу Канева)          
                 11. Річка біля якої похований поет (Дніпро)
                12. Ім’я дівчини, подруги дитячих літ Тараса. (Оксана)
  Слово вчителя: Батько Тараса був хліборобом, добрим стельмахом та чумаком, вмів читати і писати. Мати передала у спадок потяг до малювання та співу. Вона любила дітей понад усе. Давайте за допомогою інсценізації уявімо епізод із дитинства Тараса.
                               Сценка «Як Тарас чумакував»
 Ведучий: Пісень веселих і вільних
                Не співала мати.
                Зранку йшла робить на пана,
                Щоб сім'ю прогодувати.
                Дома ж діток доглядала
                Старша їх сестра Катруся.
      Мати подає вечерю. Катря стоїть боса, похнюплена, плаче.
 Батько (сердито до Катрі). Про­гледіла дитину? То це така ти нянька...
 Сусід (заходить у двір). Оце лише вечеряєте? Чого так пізно?
 Мати. Тож нам такий клопіт, що й вечеря - не вечеря, хлопець десь дівся. Зранку як пішов, то й досі немає. Бігали і до ставка, і до греблі, всі бур'яни обшукали (витирає очі).
 Батько (злий). Догледіла...
 Сусід. Знайдеться. Може, заснув десь у бур'яні. Проспиться, прийде! (Сідають з батьком на лаві і розмов­ляють.)
 Мати. Ну де б подівся?! Вечеряй, Катре, та знову підемо шукати. Хтось співає? (Прислухається).
 Сусід. Та то, мабуть, чумаки...
 Катря. (виглядає на вулицю). А ось наш волоцюга!
 Мати. Де ж ти був? Де тебе но­сило? (Хлопчик мовчить. Катря його при­гортає.)
 Батько (встає з лави і йде до сина). Чому мовчиш? Де ти був?
 Тарас. У полі був, та й заблукав.
 Батько. Хто ж тебе додому допра­вив?
 Тарас. Чумаки!
 Мати. Хто?! Хто?!
 Тарас. Стрінувся я з чумаками, питають: «Куди йдеш-мандруєш?» А я й кажу, що додому - в Кирилів­ку. А вони кажуть: «Це ти йдеш у Моринці, а в Кирилівку треба назад. Сідай, кажуть, з нами, дове­земо». Та й посадили мене на віз, ще й батіг дали волів поганяти.
 Батько. Бачили таке? Чумакува­ти вже надумав! Чого тебе туди но­сило?
 Тарас (похнюпливо). Хотів побачи­ти, де сонце сходить, подивитися на ті залізні стовпи, що підпирають небо, і ті ворота, куди сонце захо­дить.
 Мати. Ой, Tapacе, що з тебе буде?
 Сусід. Всі на кутку кажуть, що з вашого Тарасика, мабуть, щось добряче вийде.
 Батько. Або велике ледаще. (Смі­ється).
 Мати (пригортає сина). Щось та й буде!
 Сусід (йде). Бувай здоров, Гри­горію! Піду вже, завтра рано встава­ти, на панщину йти.
 Батько. І нам нічого засиджувати­ся. Стели, жінко, мерщій у саду під вишнею. Идіть, діти, спати.
Слово вчителя: Найкращим пам’ятником Тарасові є живе слово народу. Яке влучно відобразилося в прислів’ях та приказках про Тараса.
    2 конкурс .У цьому завданні в прислів’ях та приказках слова переставлені місцями, треба правильно скласти речення, і записати.
       1. З Шевченком набирається той знається, розуму хто. (Хто з Шевченком знається, той розуму набирається)
        2. Прочитав, Шевченка хто став багатший серцем. (Хто Шевченка прочитав, той багатий серцем став)
        3. Тараса – наша слово окраса і зброя. (Слово Тараса – наша зброя і окраса)
 Слово вчителя: А тепер учні із кожної команди продекламують вірші Т. Шевченка. 3 конкурс на кращого читця віршів Т.Шевченка.
 (Пісня)
   4 конкурс . Розгадування кросвордів, ребусів.
   1-й чтець: І доки в римах «Заповіту»
                   Вогонь поезії не згас,
                   Століттям сонце не згасити,
                   Бо зветься сонце це - Тарас.
   2-й чтець: Ми чуємо тебе,
                   Кобзарю, крізь століття,
                   І голос твій наш душі окриля.
                   Встає в новій красі скрізь лихоліття
                   Твоя, Тарасе, звільнена земля.
  3-й чтець: Уже достигли полуниці,
                  Росу вечірню трави п’ють,
                  І в ароматі медуниці
                 Хрущі шевченківські гудуть.
 4-й чтець: Нема співця, о, ні, він з нами,
                Його пісні, його любов,
                Його це місяць над садами
               У сяйві тихому зійшов.
 5-й чтець: І все здається, я клянуся,
                 Крізь сяйво місячне бліде
                 До мене рідний добровусий
                 Тарас Григорович іде…
Категорія: Сценарії | Додав: svetlanaN (27.03.2013)
Переглядів: 2203 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: